onsdag 2 maj 2007

Öl i Sumpan

I går begav Fredrik&jag oss till Enköping för att se på fotboll. Efter matchen tog vi tåget tillbaka mot Stockholm och hoppade av i Sumpan för att fira segern på Bishop arms. Han har tydligen börjat uppskatta riktig öl på gamla dagar. När fan blir gammal blir han religiös som det heter i visan.
Väl där började vi botanisera bland faten.
Jag började med en pint Dugges Provbrygd 4-2007-OrdinaryBrownBastardBitter,någon slags hybrid mellan en bitter&en brownale.Som vanligt en kvalitativ brygd från Dugge's.
Skebo Bruksöl. Den första jag druckit från detta bryggeri. Välbalanserad,men lite för snäll i mitt tycke.Hade högre förväntningar.
Hofbräu Schwarze Weisse,tredje ölet jag dricker från detta berömda bryggeri&antagligen det bästa av dom.En ok dunkelweisse,inget speciellt.
Ännu en flasköl från samma stad stod på tur nämligen Hacker-Pschorr Münchner Dunkel. Inte mycket att säga om en ordinär dunkel. Så slutligen en Mort Subite Gueuze Lambic,anlderles för snäll&sötsliskig.Mycket mer syrlighet är att önska.
Enligt personalen är det mycket nytt på ingång till denna oas i förstaden.

Inga kommentarer: