fredag 13 november 2009

Inget nobelpris för den anonyme tysken

Den vanliga rundan; Snabbmat, Gamla monks, Bokskotten, bolaget på Regeringsgatan ägde rum i går som så många gånger förr när undertecknad är i City. På Monks serverades mig ett glas av deras egna brown ale Amie brown (tror jag), och en 8-ball stout från Lost coast. Förde inga anteckningar, men minns att båda ölen smakade rätt bra.

Förutom att ännu en Lonely planet-bok fanns på Bokskotten även en ölbok för blygsamma 59:-. Beer from all over the world. Någon författare finns ej angiven. Orginalspråket är tyska vilket märks då boken är mycket germanocentrisk. Som i så många andra ölböcker går man igenom olika länders öl med ett antal öl som exempel. Sverige fick bara med ett, Spendrups Original. Av etiketten på bilden att döma är denna bok från tidigt 90-tal (det står inget utgivningsår någonstans). USA får lika mycket utrymme som Spanien... SPANIEN! Jag kan ej rekomendera denna bok, då detta har gjorts så många gånger förr, och så mycket bättre...
En massa öl fick jag med mig hem också.

3 kommentarer:

fajanen sa...

Om du har köpt en massa öl redan nu, hur ska du då få plats med allt som släpps på måndag? Många godsaker efter helgen blir det.

Jonas sa...

Det finns hjärterum.

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu