torsdag 22 november 2012

Öl i Milwaukee del VII-Visning på Lakefront


På denna skrämmande vackra höstdag då hela världen/stan tycktes le mot '''en'' mötte de flesta av oss upp på bryggeripuben Rock bottom (en kedja som finns i många amerikanska städer, men där bryggarna verkar ha väldigt fria tyglar) för ett par uppvärmningsöl. För min del blev det en Hop-bomb session IPA och Kölsch; ljus som sig bör. Tam, och gör sig ej rättvisa efter ''humlebomben''.

Hela ligan möttes upp på trevliga Lakefront där visning var inbokad. I skrivande stund har jag besökt 155 bryggerier och detta var ett av de roligaste/bästa besöken. Grymt kul guide/bartender (grundare, och bror till nuvarande ägaren). Under visningens gång gjorde guiden pauser så man kunde få gå till baren och fylla på. 7 väl investerade dollar. Dessutom fick jag antagligen någon bonuspolett för jag/vi hade kommit ända från Sverige.
Alldeles för rörigt/kul för att kunna hålla koll på några anteckningar. Detta intogs i alla fall: Pumpkin lager, Holiday spice lager beer. 9,5 väl dolda procent, runt 6 hade nog varit min gissning, White beer och Luther.

Vi gick upp till något ställe på Brady street där middag intogs tillsammans med en Grand circus IPA från Atwater.

Den tidiga kvällen avslutades där dagen började, på Rock bottom med följande öl: Wit ale, Blackberry wit och Pumpkin ale. Den roligaste dagen på resan var till ända!

Inga kommentarer: