söndag 21 september 2008

Ölmässan


Ölmässan hemsöktes i går. Bröderna Elmik och undertecknad gled runt i alltför många timmar&drack öl.De snyggaste glasen i mässan's historia fick man också.Träffade diverse folk så som t ex.Patrik aka oh6gdx,Ungstrup,Shaggy med flera.Öl då?Jo jag provade faktiskt en del brygder nämligen Beer Lao,Martini Kristallklar&Dunkel,Einbecker Spezial,London pale ale från Meantime,Nils oscar Coffee-stout,Wind flower från Yunnan Dali Beer Group,Pony-Stout från Bavik,Hawaiian wheat&Mildas touch från Monk's,Ölänningen från Öland's,Millingstorp Pilsener,Göttinger Pilsener,Trashy blonde&The physics från Brewdog,Poretti Originale,Estrella damm inedit&Celiacs,Krušovice Černe4,4%,New Sweden Port stout från Carlsberg,Viru,Jack Whacker Wheat Ale från Tommyknocker,Bam biere från Jolly pumpkin.Jag stannade kvar alldeles för länge för att Shaggy höll på att hetsa mig.Hade säkert druckit åtminstone fem färre öl utan den unge entusiasten.Höstkräksjukan drabbades jag därmed av i gryningen.Det får gå lugnare till nästa gång.

2 kommentarer:

Magnus Bark sa...

Drick mer vatten mellan ölen. Ät.

Jonas sa...

Jag gjorde det,det var ändå för mycket.