tisdag 12 april 2011

Parkbänksfyllon

I det strålande vårvädret hade vi (Sir Charles, Tom, undertecknad, Johan och hans polare vars namn jag verkar ha glömt) årets första picknick i Solparken innan matchen i förrgår. Det blev stressigt att prova allt som folk hade med sig, plus sitt eget. Mycket gott var det i alla fall, men jag hade inte riktigt ro att skriva några ordentliga anteckningar till allt.
Panzer imperial pils från Port brewing; antagligen lite för varm och lite trött. Säkert uppåt 90 IBU. Smakar mer som en sömnig DIPA än en imperial pilsner. Alkohol och sötma är de smakerna som var mest dominanta för mig. En stor besvikelse.
Stateside Saison från ''up 'n coming'' Stillwater artisanal ales baserat i Maryland. Söt och jävligt god. En av de bästa saisons jag druckit.
King goblin från Wychwood smakade bränt och hade en lång eftersmak.

Match blev till slut en solskenshistoria/målfest efter en lite trevande inledning från hemmalaget med ''Tjerna'' i spetsen. Mycket trevligt.

Efter matchen firades segern på The bluespub i Sumpan med pubquiz (det första jag varit med på faktiskt. 3:e plats för mig och Tom) och ytterligare några öl, tex. Or black ale från Cigar city. Som namnet avslöjar var svart. Hyfsat fyllig, mycket rostat och stilen till trots (svart-IPA) inte var överdrivet besk. Sötma i eftersmaken. God avslutning på en trevlig eftermiddag/kväll skulle man kunna tycka, men det blev ett extranummer i form av Brøckhouse Premium pilsner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag skulle vilja komma i kontakt med dig angående ett eventuellt samarbete, vänligen hör av dig via mail om intresset finns.
Med Vänliga Hälsningar,
lisette.andersson@goviral.com