onsdag 6 augusti 2014

Öl i Swinging london del I-Shopping,burgare&ost

Dagen inleddes med en promenad ned till Fulham. På vägen åt vi på det alltid lika uppskattade GBK. Till den utmärkta hamburgaren, kedjans egen öl, Gourmet burger kitchen pale ale. Ekologisk var den visst också. Oklart vilket bryggeri som var skyldigt.

Octoberfest pub var första ''riktiga'' ölstoppet där varsin öl intogs. Detta ställe hade AC och wifi, något som var mycket välkommet denna varma dag. Som namnet antyder är det tyskt tema på detta ''hak'' och jag kan tänka mig att det kan bli väldigt livat på kvällarna bland långborden.
Jag tog en Krug-bräu Lager, lite överraskande en god dunkel samt en Koblenzer Pils från Königsbacher.

Målet för denna promenad var ölbutiken Drink of fulham som besöktes för ett par år sedan. Jag shoppade loss och tog även några öl under/efter botaniserandet i det digra sortimintet (som man kan göra i civiliserade länder), nämligen Munich summer från Crew republic, Roscoe’s hop house Amber ale och Dia de los muertos Blonde ale.
Vi åkte tillbaka till hotellet, dumpade de tunga dropparna och begav oss ut till denna resas egentliga begivenhet, nämligen Ealing beer festival som årligen hålls i Walpole park.

En öl/ostprovning var inbokad på festivalen. Mer om denna HÄR.
Efter själva provningen tog ''bonusölande'' vid i/utanför det stora festivaltältet där all bärs fanns.
Jag hann få i mig: Kaapse Harrie, Lemon head från Nethergate, Notting hill Blonde, från det för mig okända londonbryggeriet Moncada och Offa’s dyke från walesiska New plassey.

Därefter tog vi tunnelbanan de tio stationerna ''hem'' och ytterligare ett besök på GBK för en god kvällsburgare med en flaska Celia från Žatec.

Sista stoppet för dagen var vår närmaste pub från Hotellet, Courtfiels där en pint Frontier från Fuller’s fick avsluta dagen.
God natt!

Inga kommentarer: