fredag 15 april 2016

Öl i Gästrikland

Jag mötte upp Dykus och Peter på centralen denna mulna dag och vi begav oss norrut med tåg till Gävle.
På tåget tog vi varsin öl, för min del Brooklyn Black Chocolate stout.

Väl framme i Gästrikland blev det ett bolagsbesök för att inhandla lite lokala specialiteter för senare förtäring, främst från Jädraöl har jag för mig.
Efter incheckning intogs god mat och dryck på närbelägna ''Biskopen''. För min del: Jädraöl Tourne sorbet, Isotonic från Tempel, Mum's the word från Siren, Achtung! imperial porter inside från Yria cervezas/Hanscraft, Primals cream från To øl, Hanscraft Saison julie, All other pales pale 1056 (är det OGt?) från Mikkeller och Lervig/To øl Kentucky uncommon sour.

Sedan var det tänkt att vi skulle på Södra mat bar kaffe. Det visde sig att de hade stängt veckan innan vi var där. Snopet.
Istället var det ånyo matdags och en mongolisk buffe intogs i närheten. Jag tog en Guinness Extra stout 5.0% till maten. Inte jättegod, men fungerade överraskande bra till käket.
Vi blev totalt sänkta av den följande ''buffekoman''.

Ett totalt okänt ställe uppenbarade sig när vi var nära att lägga ned för kvällen, Terrassen. Lyckades få ett bord fast det var lördagkväll. Galet varmt var det där, annars helt ok. Två öl var allt som mäktades med efter den tunga buffen, Brontide från Stillwater och Cirrus the cloudy lager från Spendrups. Jag har för mig att det var helt ok.
Inga sömnsvårigheter den natten.

Inga kommentarer: