lördag 4 juni 2016

Öl i sydvästra Sverige del I-Falkenberg&Råå

Dags för årets andra bortamatch för min del. Denna gång var det Falkenberg som hägrade. Jag tog tåget till Göteborg och intog på detsamma Arboga Ekologisk och Old stock Cellar reserve '14 från North coast som hade legat på vetewhiskeyfat. Mycket bra. Arboga... inte så mycket...

I Göteborg regnade det i vanlig ordning vid tågbytet.
En knapp timme senare var jag på plats på Falkenbergs station som ligger helt off. Men det gjorde inte så mycket då det var gott om zoner på vägen därifrån till centrum.
Ett par öl hanns med på Rådhuskällaren(?). En gastropub med vad som borde vara ett av stans bästa ölutbud. Melleruds Klassiska ale från Spendrups (vad som var så klassiskt är i skrivande stund oklart) och No monkey business APA från det lokala The pine ridge. Ett bryggeri jag aldrig hört talas om. Ölet var i alla fall en glad överraskning.
Matchen vanns programenligt mot nästjumbon, mycket tack vare EM-aktuelle Patrik Carlgren.

Efteråt tog jag mig vidare söderut med tåget till Helsingborg där mina bröder och Pütte redan hade checkat in på en centralt beläget hotell.
Det fanns ingen hotellbar, men de sålde öl i receptionen.
Segern firades således på rummet med ett par brygder från det för mig okända, lokala Råå Bryggeri. Halfway to bombay och Organic black som väl var ok har jag för mig.

Inga kommentarer: