söndag 3 juli 2016

Regn blev till sol

En regnig dag förra månaden begav jag mig till Uppsala för att gå på begravning.
Det brukar ju inte vara så muntert. Så även denna gång.
Vad som dock var lite gladare var att jag efteråt hamnade på en bryggeripub vars existens för mig var okänd. Ett tvättäkta bonusbryggeri m a o.
Ångkvarn var namnet och den ligger vid Fyrisån. Förutom deras egna brygder fanns även en del gästöl.
Hedin anslöt så småningom också.
Bärsen som intogs var Bryggarns sommarlager, Bayerska helles, Sjuhelvetes ale och gästfatet Monstrosity från lokala Tempel.
Jag var faktiskt positivt överraskad och kan rekommendera ett besök.
De anser sig vara en gastropub, så nästa gång måste maten provas.

Där efter åkte jag hem till svärmor och åt väldigt goda pannkakor med en mumsig Haandbryggeriet Belgisk pale ale som dessert.

Inga kommentarer: