lördag 9 juni 2018

Öl i Lancashire del II-Festival och bryggeripub

En hemsk frukost ingick på hotellet. Efter den fasan begav jag mig ut för att turfa i flera timmar. Jag kom till slut fram till bryggeripuben Bloomfield brewhouse där jag blev sittandes åtskilliga timmar och även gubbarna kom dit för mat och dryck.
Undertecknad intog: den brödiga Ansdell 47 double hopped, Elland Blonde; inte speciellt god eller ren på något sätt. Syrlig både i smak och arom. Export lager 4 eller 4,1%, oklart vilka som bryggt den. Ölet är rent, men brittisk i alkoholstyrkan vilket gör att det inte smakar så mycket. Beyond the pale från Elland; halmgul och sträv med brödig eftersmak. Dortmunder Union pils från DAB; klassisk pilsnerlook och en galen head retention på ren svenska. Inte så god pilsner. I övrigt även en Cubanisto från Anheuser-busch inbev.

Wee!

Här spelas det''League one''-fotboll.

Vi drog vidare norrut i solen och värmen. De gick ut på en pir medan jag hittade en pub på en bakgata som hade en skylt om craft beer eller liknande som lurade in mig där. Merry stripe pale ale 4% från det lokala och för mig helt okända West coast rock intogs.
Någon timmes sömn på rummet följde.

Vi möttes upp på festivalen som var sig lik. Jag intog dessa brygder under aftonen: Bright blade 3,9% från Wigan brew house, Pretoria från Wigan brew house, Funky monkey från Milk street och Fakir från Empire. Ett oerhört klent festivalande med andra ord, men det blev ju en del puböl under dagen.
Ingen bonusöl denna dag.

Inga kommentarer: