torsdag 6 september 2018

Post-festivalt-inbrott

Vi bodde inte långt från weatherspoonspuben Half moon som öppnade redan klockan åtta. Dock ingen alkohol innan nio. Frukost och ett par real ales i form av Talwar och Isotonic. Båda från Reunion (det engelska bryggeriet, inte den franska ön). Dessa var inte särskillt goda vad jag minns.

Efter fredagens allt gående var våra fötter ganska möra och en Uber fick ta oss tillbaka till festivalen. En timme innan öppning var det dock. Gubbarna hängde på när jag tog ett par zoner.
Riktigt varmt även denna dag. Vad som intogs på London craft beer festival denna dag står i förra inlägget.

Efter festivalen drog vi vidare till en park för lite strategi-vila. Någolunda utvilde smet vi in på bryggeripuben Old street brewery där ett par öl intogs på uteserveringen. För min del Amos från det för mig okända londonbryggeriet Bohem brewery och Wiper and true Stout milk shake. Jag har för mig att det smakade bra i kvälls-solen.

Ett till ölstopp mäktade vi med. Mother kellys på Paradise row. Både pub och ölbutik i ett. Två öl till blev det där, Indy lager från Fourpure och White label #20 - Gooseberry saison från Orbit. Ok öl.
Det skulle bli skönt att komma ''hem'' och lägga sig. Något som skulle visa sig lättare sagt än gjort.
Någon hade låst ytterdörren med både en kedja och ett extra lås som vi ej hade nyckel till.
Eftersom det var så varmt hade vi dock lämnat ett litet vädringsfönster öppet där jag lyckades få in handen och kunde öppna ett stort fönster att klättra in genom och öppna åt de andra.
zzzz

Inga kommentarer: