onsdag 30 september 2020

Knäpp runda i''Peking''

Jag hade/har långledigt och passade på att göra en utflykt söderut till ''Peking'' där besöket i vanlig ordning började med inhandling av lokala brygder på bolaget. När dessa dumpats på boendet var siktet inställt på bryggeripuben Knäppingen som alltid har stängt när jag är i stan. Den mysiga byggnaden där man huserar har ett par hundra år på nacken. Ganska många egna sorter finns att välja på, men även några gästöl finns till hands. En hel drös öl fick jag i mig i form av: Citrus session IPA, ljusa lagern Borracho, APAn Mono loco, IPAn (?) War of hops #16, Fango mango 5,5%, Blablabla, Fruit train och Tropical whiff. De tre sista från Fermenterarna. Ok öl över lag och bra service.

Saliga munken (som tyvärr inte längre har lunch) låg på ''hemvägen'' så det blev även ett stopp där. Inte mycket folk där en torsdagkväll. Den trevlige, hjälpsamme och unge bartendern serverade: gosen Licks licks licks från Stockholm brewing, Cigar city Oatmeal raisin cookie brown ale, To øl 45 days organic pilsner, House of pale 5,5% och Atomic dog. De två sista även de från To øl. Bra grejor.

Av någon underlig anledning hamnade jag även på ''Biskopen'' som även det var på vägen ''hem''. Lokala Fenix Lager avslutade kvällen där.

Inga kommentarer: