onsdag 23 juni 2021

Skärgårdsutflykt

Solen sken och jag begav mig ut i skärgården för att ta en gul och unik zon. Busstrafiken är dock mycket sparsam ute i havsbandet så jag hade några timmar på mig. Som tur var låg en flaska Litha blanche från det för mig okända Birrificio il Mastio i bagaget. Klart bättre än de flesta wits i mitt tycke. Väldigt somrig brygd. Drar inte alls åt ''det tyska hållet'' som alltför ofta är fallet utan är mer ''ren''(om man kan använda det epitetet om belgiska ölstilar). Snygg flaska/etikett. Bra första intryck för detta bryggeri.

När bussen äntligen kommit fram till Västerhaninge blev det en vätskekontroll där fulölet Karlovačko Lager intogs på en uteservering.

En svettig cykeltur senare var jag hemma och kunde återfå vätskebalansen något med en Kwas Litewski från Polbioeco och S:t eriks Glutenfri IPA Alkoholfri. Frun tyckte att jag skulle dricka mer och hällde i mig ett glas av saisonen The one från Atrium. Ok öl över lag när man tar det för vad det är.

Inga kommentarer: