torsdag 9 februari 2023

Öl i Baltimore

Jag och Pütte tog en promenad på fastande magar till pampiga Union station medan solen gick upp. På nedervåningen fanns ett foodcourt där det mesta var stängt. Jag fick slänga i mig en enklare (men dyr) macka från en pressbyrå-liknande ''kiosk'' istället. Vi hoppade på ett tåg som tog oss sex mil i nordostlig riktning. 40 minuter tog det att nå Marylands största stad Baltimore. När vi kom fram var det minst lika soligt och det skulle bli en varm dag. En promenad på dryga 40 minuter med ett matstopp på vägen till det turistiga Inner harbour. Där fanns en gammal ubåt som vi var ombord på. Alltid lika intressant. Därefter strosade vi vidare i solskenet till Baltimore brew tours buss. Det var en trevlig utflykt i en fullsatt minibuss (som tur var det bra drag på ACn) runt på bryggerierna Checkerspot, Mobtown, ett lunchstopp på baren Brass tap och slutligen bryggeriet Guilford hall. Smakproven var så små att det inte var värt att nämnas vad det var för munblöta man fick. På sista stället valde vi och fyra andra att sitta kvar istället för att åka med tillbaka utgångspunkten igen. Alla sex fick plats vid ett bord på baksidan/uteserveringen i detta gentrifierade område. Väldigt kul var det och maten var även god har jag för mig. Öl denna afton var: C&s dry irish stout, Baltimore pils och English session ale 4%.


En av anledningarna till att vi stannade kvar på sista stället var att det inte ligger långt från stationen. Det var lite väntetid men till slut kom tåget och ombord i restaurantvagnen ''avvnjöts'' en burk Stella. Lika gott som det låter. Roligare än så blev det inte denna dag.

Inga kommentarer: