onsdag 1 oktober 2008

September-bokslut

Min första omröstning är avslutad,hela34röster registrerades,skrämmande att så många är inne här på bloggen&glor.Frågan var vilken pub man helst besökte&Akkurat vann inte helt oväntat.
Igår var bröderna Elmik&undertecknad på konsert,men innan densamma var vi på Monk's när vi ändå var i City.Jag håller på att jobba mig igenom Fox brewery's sortiment där&två öl blev det igår;Heacham gold,en som namnet skvallrar om''gyllene ale'',helt ok,även om aromen var bättre än smaken,färsk tobak&lite för mycket kolsyra.
Nelson's blood bitter5,1%,en bitter är klart att det inte var med den''höga''alkoholhalten.ESB då?Jag skulle vilja beskriva detta öl som en old ale light,med dess rubinröda färg,fruktiga arom&nästan vinös karamellsötma.Den var intressant,men inte mer än ok.
Under denna månad har jag hållit koll på hur mycket pengar som lagts ned på öl,3904:-,då här visserligen medlemsavgift till Ölfrämjarna&tre inträden till Ölmässan,men inga resor så det är nog ganska representativt för vad det brukar ligga på.För dessa pengar skulle man istället kunna fått26smuggelölsplattor/väskor dvs.624 små burkar.Eller232halvlitersburkar Pripps blå pure sommar.Men jag tror inte det hade varit hälften så kul.

Inga kommentarer: