lördag 11 februari 2012

Det kom ett mail..

Hej Jonas

Igår kväll provade jag din öl tillsammans med Shbf styrelse.

Ett mycket välbryggt öl. Vi tänkte först på Hercule stout, men släktskapet var begränsat.

Ölet var torrt med en markerad beska och medium kropp utan att vara sliskigt. Doften hade
tydliga fenoler och belgotoner samt rök, lakrits. Smaken var besk med rejäl efterbeska. Tydlig
smak av råvaror (omältat) samt havrekakor. Inslag av lakrits, kaffe, chocklad, tobak. Stabilt
skum och ett läckert mousserande öl.

Jag tycker ölet var något ungt och med lite lagring kan ölets beska rundas av samt att
fenolerna integreras något bättre i ölet.

Jag ger dig 40 av 50 poäng. Styrelsen lät hälsa att de gärna smakar en flaska till.

Tack för smakprovet
// Danne
Dricker ölet i fråga just nu faktiskt
(nej, jag tänker inte gå och lägga mig) och det är flera av dessa smaker en outbildad gom som min inte hittar,
men de verkar vara lika nöjda som vi var.:-) (denna bloggs första&sista smily).
Kul att få ett ''professionellt'' utlåtande.

Inga kommentarer: