onsdag 22 april 2015

Öl i nordvästra England del IV-Grymt väder

Sista dagen inleddes med full english breakfast. Dumsnål som man är smällde man i sig skiten.
Turfade runt i stan några timmar innan det var tänkt att jag skulle gå in på Microbar, men eftersom det var påskdagen var hela Arndale centre stängt till min och många andras förvåning.
Ett hundratal meter därifrån satt en skylt utanför The turks head om ''six rotating cask ales'' eller liknande. Det var bara att slå sig ned med andra ord. Jag träffade ett trevligt amerikanskt par som också var i stan för att dricka öl, så trots att fatölen var inte speciellt ''well kept'' blev man sittandes med dem tills det blev dags att bege sig. Ölen som intogs: Ticketybrew Munchner (en av året värsta så här långt) och Le champion från Timothy taylor.

Riktigt varmt och skönt denna dag, man kunde utan vidare glida runt i tshirt i den gassande solen.
Inte så långt att gå till puben The black lion för att hämta min väska. Jag hade dessutom tid att ta en öl i baren, Dizzy blonde från Robinsons.

Lite längre att gå till ''centralstationen'', men helt ok utan några större backar.
Tåget till flygplatsen gick nästan på en gång.
Väl framme checkades bagaget in och jag besökte det relativt nyöppnade Grain loft på Manchesters flygplats. Fish and chips, Cheshire cat blonde ale från Weetwood, Twin peaks från Thornbridge/Sierra nevada och ett giftpack från Thornbridge förgyllde eftermiddagen ytterligare innan man kom hem till ett kylslaget Arlanda.

Inga kommentarer: