onsdag 7 december 2016

En kväll/natt på Vasagatan

Majsan, jag samt lite annat löst folk var ute och käkade på Pressklubben. Väldigt god mat. Det var sig inte likt sedan sist jag var där för sju år sedan. En hel del öl fanns i alla fall... eller skulle finnas. Var och vartannat öl jag försökte beställa var slut.
Som det brukar vara när krogar har långa flasklistor med andra ord. Dessutom stod det på öl-listan varken stil eller alkoholprocent, utan bara bryggeri.
Vi var kvar till de stängde och jag fick i mig: Sour floss från det för mig okända Hip hop Black från Keukenbrouwers, Bloesem Kriek från Kerkom och Maya från Jessenhofke.
Inga vidare öl faktiskt, men vi hade trevligt ändå.

När de stängde gick vi över gatan till ''Biskopen'' som har öppen ett par timmar till.
Stock porter och Reserve wheat, båda från Telegraph. De, var rätt bra öl har jag för mig. Sen fick det räcka.
Perfekt att nattbussen hem stannade utan för dörren.

Inga kommentarer: