torsdag 20 april 2017

Öl i Nya zeeland del VII-Utflykt


The bridge of death!
Sagan om ringen-triologin är inspelad i Nya zeeland och det finns över hela landet visningar och bussresor till gamla inspelningsplatser.
Och just en sån utflykt stod på schemat denna dag för mig och Pütte i en minibuss med amerikaner, israeler, tyskar och polacker.
Någon öl var det inte tal om förrän vi kom tillbaka till stan. Tony mötte upp oss på turistiga resturanten Bin 44 belägen vid hamnen ett stenkast från vattnet.
De andra var väldigt nöjda med sin mat medan min pizza var hemsk. Ölen Hallertau Luxe som den sköljdes ned med var desto bättre.
Inget wifi här så jag och Pütte gick till D4 som hade besökts kvällen innan. Minns inte vart Tony tog vägen.

Det var bara att fortsätta jobba sig igenom deras digra öl-lista. Denna kväll för min del: Propeller lager från Wigram, Kereru Karengose salty seaweed ale från Kereru beläget några mil nordöst om Wellington. Semiconductor session IPA från 8 wired, For great justice: wood-fired toasted coconut porter från Kereru, Pandemonium pilsner från Parrotdog, Port road pilsner från Panhead, White noise och Stairdancer, båda från Yeastie boys. Det mesta smakade bra.

Jag avslutade men ett par alkoholfria på rummet. Bundaberg Ginger beer och Sixbarrel Ginger ale.
Prettyboy
What hobbit live here?
Hela ligan (utom mig då).
Reenactment
...with a slightly different cast.

Guiden

Inga kommentarer: