lördag 29 april 2017

Öl i Nya zeeland del XIII-Southern garage dog

Ännu en solig dag i huvudstaden då jag gick till bryggeriet Garage project. Det visade sig vara just bara ett bryggeri, man kunde inte ta en öl på plats utan det var bara att ta med.
Istället blev det ett besök på Southern cross tavern där även Johan från kvällen innan dök upp.
I skuggan på den stora innergårdens uteservering intogs: Monteiths RIPA, Royal wulff från Sparks och Special agent IPA från Black dog som besöktes kvällen innan. Inga höjdaröl.

Vi gick tillbaka till Aro street där Garage project huserar. De har förutom bryggeriet även ett litet taproom på andra sidan gatan där vi slog oss ned.
Ett helt gäng öl fick vi i oss. För min del: Bottoms up, Cat’s pajamas, Spezial k, Golden brown 4,8%, Cereal milk stout och Wlg. Bra grejor rakt igenom som väntat. Kan inte minnas att jag smakat något från dem ej fallit mig på läppen.

En Uber tog oss därifrån till centrum och D4 som besökts ett par gånger veckan innan.
Vi åt på balkongen och en god Blacktop oat stout till maten. Har för mig han satt kvar medan jag gick ''hem'' och vilade upp mig inför kvällen.

Meningen var att vi skulle ses på kvällen på Valhalla, men de hade band som skulle spela och tog inträde.
Istället ännu ett besök på bryggeripuben Black dog som besökts kvällen innan och följande öl intogs: Bad bad leroy brown 4,9%, Kaho pango, Indiana bones och Golden lab. Mindes ölen jag drack där kvällen innan som bättre än så här. Lite besviken.

Närbelägna Malthouse där vi träffades kvällen innan ligger i princip runt hörnet så även denna kväll avslutades där med ölen: Godzone beat från det lokala Fork & brewer samt Tuatara Bohemian pilsner. En god avslutning på en skön dag.

Inga kommentarer: