torsdag 4 maj 2017

Öl i Brussel

Sju timmar hann jag vara hemma innan det var dags att bege sig ut till Arlanda igen. Någon sömn blev det inte, utan ölinventering och annat viktigt prioriterades istället.
Slumrade eventuellt till på nattbussen dit. På SAS extremt glest besatta flyg ned till Bryssel kunde man till och med ligga på några säten.
Vid ankomst tog jag tåg in till stan där frun mötte upp.
Efter att ha kastat av min väska gick vi och träffade brorsan på The beer factory. Baren ligger i en gammal stor kopparpanna. Trots namnet bryggs inget starkare än kaffe här. Jobbig personal här, men vi hade kul ändå. En del öl fick vi i oss, för min del: Speciale 1900 , Tongerlo Blond, Super 8 IPA, Mystic White och Mystic Peach. Alla från Haacht. Den ena värre än den andra.

Frun och jag gick tillbaka till rummet för lite vila innan kvällen. Det gick konstigt nog inte att få en blund.
Kvällen tillbringades på den lilla rustika resturangen Nüetnigenough. Hyfsad mat som vi delade på att par goda flaskor till, Cuvée Saint-gilloise från Cantillon och Oud bruin Vineyard 6% '15.
Det kom en vägg av jetlag efter maten och det gick inte att hålla sig vaken. Bara att ge upp och gå och lägga sig trots att kvällen bara var barnet.
Väldigt skönt att sova i en säng för första gången på tre dygn.

Inga kommentarer: