lördag 26 augusti 2017

Öl i Kings cross

Trots mina ''otaliga'' besök i denna stad hade jag aldrig besökt det ursprungliga Madame Tussauds som finns här.
Nu fick vi det gjort i alla fall.
Därefter blev det ett kärt återseende av Sourced market som jag inte besökt på fem år. Tydligen har det blivit en kedja sedan dess och har ytterligare ett par cafeer/barer runtom i stan.
Ännu bättre än jag minns det och maten var som vanligt god. Nu har de även fatöl, men inget som var nytt för mig.
En hel bunt öl hällde vi i oss, för min del: N1 från Hammerton, Anticipation från Signature brew/Yeastie boys, Partizan Saison Motueka, Backstage IPA från Signature brew, Effra ale från det för mig okända londonbryggeriet Brixton brewery, Bohemian rhapsody från Westerham och Life on mars från Hammerton.
Över lag ok ''modern'' öl från relativt unga bryggerier i södra delen av England.
Efter detta tidiga ölande åkte vi tillbaka till hotellet för lite vila innan kvällen.
Någolunda utvilade kom vi till stora, men underliga puben Princess louise som jag besökt en gång för ~13 år sedan. Visste dock inte att det fanns en våning till ovanför gatuplanet som var mer som en restaurant med en liten bar i ett hörn.
Helt ok mat och till det Double four lager från Samuel Smiths. Smakade ok.

Vi gick ut och var på väg till någon annan pub i närheten när vi snubblade över en krog i kedjan Craft beer co som huserar i denna stad.
De hade kvällen till ära en Siren-tap-take-over så det fick bli det istället. Trångt och varmt på övervåningen så det blev till att sitta i ''källaren'' istället, sippandes på: Yu lu loose leaf pale ale, White tips, Crema, Gin spiced Soundwave och Viennese whirlpool. Bra ''skit''. Kan inte minnas att jag smakat något från Siren som ej fallit mig på läppen.
Det fick räcka så för denna dag. Jag köpte med ett par flaskor från baren att ta hem.

Inga kommentarer: