lördag 19 augusti 2017

Öl i Soho

Jag slängde ut en förfrågan i vintras om någon ville hänga på till London nu i augusti. Det var det en som ville och kunde. Pütte.
Vi träffades således i Carlsbergs bar på Arlanda där det för en gångs skull fanns en ny öl att avnjuta. Defender från Brooklyn. Den var ok och en rivstart på dagen.

Några timmar senare tog vårt flyg mark på Gatwick varifrån efter lite förvirring ett par tåg lyckades ta oss till vårt hotell där väskorna dumpades innan tunnelbanan tog oss tvärs under stan i nordöstlig riktning.
Första ölstoppet var en stor pub vid namn Depot som tidigare hade tjänat som bussgarage eller liknande. Pütte tog en burgare medan jag nöjde mig med en påse chips (gick upp tre kilo denna resa). Till detta: Surrey nirvana från Hogs back, Amstel Blond från Heineken, Larger från det för mig okända londonbryggeriet 40ft, Mister chubb's Lunchtime bitter från West berkshire brewery och från samma bryggeri Good old boy. Ok får väl bli den samlade intrycket av ölen.

Den egentliga anledningen till vårt besök i den här delen av stan var ölbutiken Kris wines. Mycket gammal öl på hyllorna, så det gällde se upp med dammiga flaskor när det gällde känsliga stilar.
På vägen tillbaka till stationen blev det ytterligare ett stopp på Depot för att lämna vätska och fylla på med ny i form av Renegade Craft lager från West berkshire.
När vi återkom hotellet var det hög tid för en halvtidsvila då det varit en tidig morgon. Jag hade inte ens lagt mig kvällen innan.

På kvällen åkte vi in till Soho och inledde på trånga, livliga och turistiga Crown & two chairmen. Underligt namn på en pub.
Ett par sittplatser fanns till oss denna lördagkväll.
Öl som intogs här var: cornwallbrygden Harbour India brown ale, London Lager från Meantime, Cawston press Ginger beer och Hawkes Alcoholic ginger beer. Ok över lag.

Vi drog vidare till nästa pub som var blygsamt upplysta The clachan. Väldigt mycket folk här med, men ett par sittplaser fanns här med. En öl var här, för min del Madness absolutely från Great yorkshire. Ganska bra öl har jag för mig.

Sista stoppet var The glassblower som var väl upplyst och inte så trångt. Goldfinger från Truman's och Craft academy High & dry från Greene king.
Vi var kvar till de stängde och sedan var det bara att åka tunnelbanan ''hem'' till West Kensington.
Antagligen den blötaste kvällen denna resa, men ändå väldigt städat.

Inga kommentarer: