fredag 22 september 2017

Öl i Bayern del VI-Wifijakt

Efter frukost turfade jag i flera timmar i regnet och kunde så småningom krönas till kung av ''Germany''.
Det var matchdag och det gällde att hitta ett ställe med exotiska brygder som var öppet tidigt en söndag samt hade wifi. Lättare sagt än gjort i det här landet skulle det visa sig.
Tog en buss till bryggeriet Giesinger som hade wifi, men inte för allmänheten. Vad de dock hade var en god Schankbier. Antagligen inte så gammalt ställe och de verkade inte bara ha traditionella stilar. Jag skulle gärna återkomma hit när behovet av wifi inte är så stort.

Därifrån fick jag åka pendeltåg ganska långt till mysiga och väl insuttna bryggeripuben Forschungsbrauerei som inte heller hade wifi, men antagligen resans bästa helles vid namn Vollbier hell. Jag låtsades förstå tyska och blev därmed serverad en mass...
Men det smakade så pass bra att det kändes rätt ok ändå.
Tiden rann iväg och jag fick helt enkelt åka tillbaka till hotellet och se matchen där.
Passade på att sova i halvtid.

Därefter begav jag mig återigen ut på Münchens gator och hittade snorbillig kinamat på ett ställe. Löwenbräu Alkoholfrei till. Lika gott som det låter.

Inte långt gärifrån var bryggeripuben Schiller-bräu belägen.
Stället såg helt nytt ut, så det har antagligen inte stått där så länge.
Ölen var ok och dessa var: Helles, Dunkles och Schützenkönig.

Planen var sedan att ta pendeltåget till Tap house som besökts kvällen innan, men det var något fel på den S-bahn-linjen, så jag åkte ''hem'' istället och avslutade på rummet med en Holderweisse alkoholfrei från Schäffler.

Inga kommentarer: