tisdag 21 november 2017

Öl i Neukölln del IV-Ett sista ryck på Lager lager

Gubbarna hade åkt hem dagen innan och nu var det min tur, men jag hade ganska gott om tid på mig innan flyget skulle gå.
Första stoppet var restauranten Zillemarkt där en lunch intogs på uteserveringen under något slags skydd mot regnet, med deras egna öl som verkligen inte var några höjdare, maten var dock ok och servicen bra.
Bärsen var: Original (antagligen den värsta zwickl jag druckit), Pils och Schwarzbier.

Hade jag inget paraply, men det öste inte ned iallafall. En buss tillbaka till Neukölln bordades och inom kort var man tillbaka på utmärkta Lager, lager som besöktes dagen innan. Följande öl hanns med denna gång: Trolltunga 6,5% från Buxton/Lervig, Shady pines från den för mig okända berlinbaserade spökbryggeren Motel, Re:re:cc porter 7,7% från Het uiltje, Schönramer Hell och slutligen Dunkle macht från hamburgbryggeriet Hopper bräu. Bra grejor.

Smidigt att bussen gick bara något kvarter därifrån hela vägen till flygplatsen... där en Beck's Gold intogs ur en vit plastmugg, sparsamt kyld. Den levde inte riktigt upp till sitt namn.
Inga konstigheter att ta sig hem.
Det fick räcka så för denna gång. Nu är det långt till nästa utlandsresa. Mörker.

Inga kommentarer: