torsdag 23 november 2017

Öl i Drogsved

Dagen började med att Fajanen som sovit över bjöd på Wildwood från det för mig okända georgiabryggeriet Southern brewing.

Han och jag drog oss vidare norrut till Rågsved där Hembryggarna hade höstölsträff med temat godis. Där mötte även den legendariske ''Jöns'' upp. De vanligaste godissorterna som folk hade haft i sina brygder var skumbananer och Zoo.

Resultat i folkets val:

Tutti frutti sour pineapple NEIPA av Benjamin Tallmadge och Jon McKeever 80 poäng
Delicatoboll eclipse av Benjamin Tallmadge och Jon McKeever 76 poäng
SaiZOOn av Erik Nord 37 poäng

Öl i Stockholms hederomnämnande till Polka porter av Jonas Carlfjord och Eva Davidson
Carale av Christian Annerstedt
Båda dessa brygder belönades med medaljer i domartävlingen.
Eftersom sockret i godis är helt och hållet jäsbart var många av ölen lite tråkiga och inte alls så kul som de låter. Jonas Carlfjord och Eva Davidson hade dock kringgått detta och använt sockerfri polkagris i sin porter, något som iallafall jag tyckte blev vansinnigt lyckat.

Vi drog vidare till Akkurat där Cask aid från Skebo och Ocean Mild förgyllde tillvaron.

Jag lämnade gubbarna åt sitt öde och mötte upp Majsan på Patricia (nu på Söder mälarstrand) för käk. Ölmässigt var det så långt från spännande man kunde tänka sig så jag nöjde mig med en alkoholfri öl i form av Warsteiner Premium Fresh. Maten var iallafall god.
Inga fler öl denna dag.

Inga kommentarer: