söndag 31 december 2017

Man in the box

Det var dags för Hembryggarnas vinterölsträff. Denna gång i Rågsved.
Betydligt fler brygder serverades än de senaste gångerna vi varit där. 33 stycken närmare bestämt. Jag tror inte det var någon domartävling den här gången, men i folkets val blev medaljfördelningen följande:
Guld: Orange invasion av Niklas Mannberg
Silver: En rökig majbock i december av Joakim Pettersson
Brons: Cherry winter sour av Claes Eliasson
Öl i Stockholms hedersutnämnande till Olle Johanssons Arktisk katt och Anders Gustavssons Härmis.
Trevligt mingel i vanlig ordning.

Majsan blev hungrig och tog en pizza en trappa ned på Pizzeria oasen. Jag gjorde henne sällskap med Birra moretti alla Toscana från Heineken Italia som smakade ännu värre än väntat.

Hon fortsatte hemåt medan undertecknad åkte vidare till (relativt) nyöppnade Lådan som ägs av Flippin' burgers där resten av gänget väntade. Helt ok sliders finns att mumsa på. Gott om plats trots att det var lördagkväll. Endast kortbetalning. En exotisk öl lyckades jag lokalisera i form av Mr. weiß guy från Morgondagens bryggeri beläget på västkusten, inte långt från norska gränsen. Helt ok öl.

Nästa stopp var Man in the moon där jag inte satt min fot på sju år. ''Några'' goda öl fick vi i oss. För min del: Dry stone stout från Hawkshead, Månens Pale ale från Buxton, Merry christmas happy new year från Anchor (ny och starkare from i år tydligen) och Florida cracker Belgian style White ale från Cigar city.
Kul kväll, tack till alla inblandade.

Inga kommentarer: