torsdag 10 maj 2018

Öl i Quebec del VIII-Vita hästen

Jag hade lyckats glömma bagagevågen hemma och begav mig således flera stationer norrut till Walmart för att införskaffa en ny.
Därifrån åkte jag till centrum och åt lunch i ett food court. Till lunchen en Canada dry Blackberry ginger ale. Maten var god iallafall...

Gick sedan ned till bryggeripuben Les soeurs grises som besökts dagen innan. Nöjde mig dock med en öl denna gång, Glutenberg Rousse som väl inte var någon höjdare.
Bussen tog mig tillbaka till hotellet där jag vilade upp mig lite inför kvällen.

...som var tänkt att tillbringas på Station ho.st på Rue ontario. Bryggeriet Hopfenstarks (beläget fyra mil norr om stan) pub i Montreal. Deras wifi strulade dock så bara en brygd intogs tyvärr. Den underliga men goda Boson de higgs. Saison möter rököl som möter berliner weisse.

Som tur var fanns det en bryggeripub 700 meter därifrån, åt rätt håll dessutom. Le cheval blanc. Svart inredning, bra service, trevlig personal, god öl och ganska mycket folk för att vara en vanllig torsdagkväll.
En drös öl blev det även denna kväll, nämligen: Blonde, Stout 4%, Framboise 5%, Ambrée, Appaloosa, Darth lager (resans bästa öl. Antagligen den bästa baltic porter jag druckit), Glutenberg India Pale Ale, Glutenberg Pale ale américaine och Dunham Bière de table.
Därifrån var det inte långt att gå ''hem''. God natt!

Inga kommentarer: