fredag 6 juli 2018

Öl i Borås

Medresenärerna begav sig hemåt medan jag tog en buss 25 mil åt sydöst till Borås. En stad jag inte besökt på tolv år.
Checkade in på ett bed and breakfast i ett ''särskilt utsatt område'' skulle det visa sig. Själva boendet var det dock verkligen inget fel på.
Planen var att ta ett par öl på ''Biskopen'' innan matchen. Det visade sig dock att de inte öppnade förrän 16 på söndagar så jag hade gott om tid att promenera till Borås arena där allsvensk fotboll hägrade.
Matchen gick sämre än väntat och tunga ben tog mig tilbaka till centrum i kvälls-solen.
Bishops arms hade nu öppnat och jag satt med stor förnöjelse i mig både mat och följande bärs: Twisted Pineapple IPA från Belhaven, 4 hop IPA från Rogue, Ocean APA, Citrauvin från kungsbackabryggeriet Odd island och Ocean Golden. Fina brygder.
Blev varken skjuten, dödad eller rånad på ''hemvägen''.

Inga kommentarer: