torsdag 22 november 2018

Hel-dags bar-runda i London

Jag gick ut ganska tidigt och tog en promenad på dryga åtta kilometer enligt Google maps. Ett depåstopp på weatherspoonspuben The pommelers rest där brunch och The citrus wheat från det högst lokala Anspach & bobday intogs. Sex år sedan sist man var där.
En del av ställena som besöktes under augusti och september
Till slut nådde jag fram till Euston tap där Tom anslöt. Ett ganska litet ställe, men det finns en övervåning där vi slog oss ned och drack som om vi aldrig sett öl förut. För min del intogs: All the small things från kentbryggeriet Pig & porter, 08|04 stout Irish dry från Brew by numbers som vi besökte dagen innan. Watneys Pale ale och Orbit beers Cream soda vanilla sour. Lite blandad standard på de ölen. Kul att det både fanns traditionell och lite mer experimentella/moderna öl.

Themsen med ett relativt nybyggt torn i bakgrunden

Tror Tom tog en buss eller något medan undertecknad gick ned till bryggeripuben Temple brew house/Essex street där vi återigen sammanstrålade. En källarpub med brokig inredning och gästöl (förutom de egna då). Någon form av mat intogs även här till följande öl: Tempale, SessionIPA, Gavel American Pale Ale, Southpaw från Gipsy hill och IPAn R26 från det för mig okända brightonbryggeriet Lost+found.

Dagens sista ölstopp var Craft beer co på High holborn som vi besökte ~13 månader tidigare. Inte lika galet varmt den här gången som då.
Stolpen som gett stationen Monument dess namn
Anders från Ad hop som jag träffat ett par gånger tidigare var där och höll hov. Jag fick i mig Soft mick från lancashirebryggeriet Northern whisper, Dalliance från Bad seed, Bad seed Session I.P.A. Cascade, Simcoe, Columbus, Wilderness Motueka grisette och Charlie don't surf 4% från det för mig okända engelska Alphabet brewing co. Ok brygder över lag och en mycket rolig avslutning på en lång dag. Buss hem...?

Inga kommentarer: