måndag 26 november 2018

Öl i Covent garden

Dagen började med att Tom bjöd på ett par bärs på rummet, Heathen från alltid stabila Northern monk och The forgetful brewer från det för mig okända calgarybryggeriet Outcast. Fina grejor.

Det var dags att åka hem så vi tog bussen med våra ölstinna väskor till Craft beer co på High holborn där vi hade avslutat kvällen innan. Anders dök också upp och svingade några bägare. Åtskilliga timmar hann vi sittandes där. Jag för min del hällde i mig följande goda brygder: Pentonville från Homerton, Bomb! från Prairie, The kernel India Pale Ale Mosaic citra amarillo, Soundwave från Siren, Hackney Lager och Yammerhouse från Northern whisper. Eftersom köket inte hade öppet så tidigt så hämtades en pizza från en pizzeria i närheten.

Tunnelbanan tog oss de 21 stationerna ut till Heathrow där ytterligare en exotisk brygd lokaliserades, Guardsman från Windsor & eton. Den var ok har jag för mig. Så fick det räcka för denna gång. Kul, men ölstinn resa. Flyget hem var inte mycket att orda om.

Inga kommentarer: