måndag 22 juni 2020

Öl i Visby del I-Visning

Jag åkte ned till Nynäs och tog färjan till Gotland. Bara öl från Spendrups-imperiet ombord. De verkar för övrigt ha Visby i ett järngrepp.
Det var soligt så någon timmes sömn på däck kändes bra.
Väl iland checkade jag in och begav mig ut på den gamla stadens gator för första gången på 37 år.
Mötte upp Pütte och mina bröder (den ena fyllde år dagen till ära) på Barlingbo där vi bokat in visning.
Det var bara vi på rundvandringen.
Efter visningen ingick en sampler uppe i resturangdelen. Helt ok mat till och bärsen fortsatte flöda hela kvällen.
Dessa var; lagern Barlingblå, Tjelvar IPA 6%, Snarudden 4,8%, Sockenöl Endre, ''Gotlänskt'' gårdsöl, Jonathan's mörk veteöl, Suröl mango-''passionsfrucht'', Fårö pilsner, Kattå Påsköl/brown ale och Kalkstenshawaii mango ale. Det var bara någon enstaka av alla dessa öl som jag gillade. Surölet var min klara favorit (om man nu ska jämföra äpplen och päron).
Därefter gick jag och mötte Majsan vid färjeterminalen och vi kunde äntligen gå och lägga oss.

Inga kommentarer: