måndag 21 november 2022

''Jag är full jämt,vad skulle jag annars va?''


Helt ok platser.

Det var dags för Peking borta. Jag hade varit och hälsat på morsan och fick skjuts av henne dit. Efter en mindre turfrunda träffade jag Tom på Tullen som tidigare var Munken. Där blev det en långsittning där åtskilliga öl intogs i form av: Hello? triple fruited sour från Paranormal, Oppigårds Raspberry sour, APAn Sällskaps dryck drån Beerbliotek, The anomaly india pale ale från Unibä rsum, surölet Ambrosia från Ten hands, Ocean Brittisk IPA och Pussen hoppy sour från Botten vikens. Ok öl över lag.

Inne på Idrottsparken fanns det mycket övarraskande en bar med lokal öl. Något som jag antar är unikt för Allsvenskan. Det var Fenix brygder som fanns att tillgå. Premium lager och IPA slank ned innan avspark samt i halvtid.



Likt.

Efter matchen var det glada miner på och vi firade segern på hemresan med: Dudak Světlý ležák 11° från Strakonický, american strong alen 8719992492954 från Moersleutel, Fjäderholmarnas West coast IPA och Lakeside double india pale ale från Alefarm. Kul dag.

Inga kommentarer: