lördag 5 november 2022

Kalmar borta del I-Helkväll

Det var hyfsat tidigt när jag åt frukost med en Åbro Lättöl till, men det skulle bli roligare än så.

Ofas.

Tom och Johan kom och hämtade mig och frun. Vi hade 43 mil att åka så det var bara att korka upp i baksätet för att ha något att göra. Bilölen för min del var Keppo Porter, Kapittel Winter '19, Mehu juicybrew trouble kveik black IPA från Kimito, Big red riding hood från Södra malt fabriken och O.j. Cloudy wheat beer. Ingen vidare nivå på dem.

När det hade checkats in på olika hotell sammanstrålade vi på Lilla puben där vi inte varit på elva år. Jag kände inte igen mig iallafall. Vi hade väldigt trevligt på deras uteservering där mat plus följande brygder intogs: Lervig Pils, Iron throne wit från Mikkeller, Morgondagens Cherry Sour, Apex Keller-märzen, surölet Tokyo nights från Morgondagens/Seven island, NEPAn Citra springs från Ten hands, Hop, skip & juice från Vocation/Marble, To øl Gelateria gelato summer gose och surölet Manson från Paranormal/Dry & bitter. Ok öl över lag. Kul gäster och personal.

Kvällen avslutades på Postgatan, det var några år sedan sist, men minst lika trevligt den här gången. Purple reign gose och Svart själ mörk lager från Emmaboda blev det för min del.

Inga kommentarer: