lördag 18 augusti 2007

Öl i Riga delI-''Jag visste inte att jag var på porrklubb''

070815: AIK hade i UEFA-cupens andra kvalomgången lottats mot Metalurgs Liepajas. Detta gjorde att undertecknad, Andreas''Svartfot''Larsson, Dennis''Spiderman''Eriksson och Stefan''Boxershorts''Beckman begav oss till Nyköping i onsdags morse för att flyga till Lettland för att bevittna detta spektakel.Väl framme tog vi flygbussen till centrala Riga där vi skulle bo första natten. Min kära flickvän som hade hjälpt till med bokningarna av de olika boendena under denna resa hade lyckats boka in oss på en sovsal med en massa andra stackare.I själva verket var det meningen att vi skulle ha eget fyrabäddsrum.
Samtliga öl denna resa är eller smakar som ljusa makrolager om annat ej anges.På vandrarhemmet såldes det kylda drycker bla.Cesu Dry5%som svalkade bra i värmen.Hungriga som vi hade blivit gick vi till en pizzeria för att äta.Till maten drack Stefan&jag ett glas Aldaris Kvass,en mycket exotisk dryck.

Som att dricka ett mycket mörkt bröd,fast sötare.Kvass verkar vara Ryssland's/Lettland's svar på must.Vi drog oss lite utåt från centrum efter maten&gick in på en Sports-/karaokebar där''Knut''stod för tidernas värsta karaokeinsats.Öl fanns det också i form av Lacplesis Plostnieku&Lacplesis Tumsais som var en medioker dunkel.Eventuellt drack jag den förra året i Riga.Därefter kom vi till en mack där det blev en Sencu från Tervete.

Dennis&Herr Larsson hade nu fyllnat till rejält&deras''glada upptåg''blev alltmer påfrestande.

Dom fick klara sig utan mig&den nu dyngrake,men disciplinerade Stefan.Vi gick till en stor livsmedelsaffär för att proviantera inför morgondagens bussresa i form av mer fulöl mm.Dessa varor lämnades på rummet där herr Beckman somnade innan han kom iväg så jag gick ut för att eventuellt möta upp de andra djuren/resenärerna.På bottenvåningen i huset fanns en bar där det fanns lite finare(men mycket dyrare)öl som jag intet ont anandes beställde.Där satt ett par tjejer i baren&så fort jag hade börjat dricka började en av dom dansa runt en stång samtidigt som en annan antastade mig.
Bartendern tyckte jag skulle bjuda henne på en drink&sa det på ett sätt så att det blev så.Svindyrt så klart&det var ingen vacker syn.Några hundra fattigare traskade jag tvärs över gatan/gränden till Hanzas där Rigas1201fanns på fat&det fick bli dagens sista öl.

Inga kommentarer: