onsdag 1 augusti 2007

Semesteröl


I går åkte jag upp till Uppsala för att träffa Majsan. Ett besök på O'Connors blev det som det brukar vid besök i rikets fjärde stad. Äntligen fick jag tag på Slottskällans Saison som missades av mig vid det tillfälliga gästspelet på bolaget för några månader sedan. På fat till och med. Inte på något sätt ett dåligt öl, men få skulle nog ha gissat på att det var en saison, allra minst undertecknad. Jag vill ha mindre beska än så här i mina saisoner.
En Brooklyn East India pale ale hjälpte också till att släcka min törst. En helt ok IPA, men förväntningarna från min sida var nog lite för uppskruvade med tanke på alkoholstyrkan (6,8%abv) samt att den var amerikansk. Jag var osäker på om Paulaner Dunkelweizen hade provats (vilket den hade) , så det fick bli en sån med. Lite ostrategiskt att ta den efter en amerikansk IPA kanske men, men...
Mer öl blev det inte denna dag.
Efter som ett besök på bolaget på Regeringsgatan var inplanerat på hemvägen så blev det som så många gånger förr en öl på Hörnan, Brunehaut Ambree närmare bestämt bryggeriet Brunehaut är för mig helt okänt sedan tidigare. Precis som med ovan nämnda saison så vill jag inte ha mina belgiska ales så här beska. Men den var i övrigt felfri. Sen var det bara att åka hem till tvättstugan med mina nyinhandlade böcker och öl.

Inga kommentarer: