torsdag 27 december 2007

Öl i Dublin delIII-Owedansextravaganza


071223:Duschen fungerade denna morgon.Pengarna är nästan slut.De är dyrt här.Jag ska flyga hem i svinottan i morgon och vet inte om det går någon flygbuss så tidigt. Taxi verkar dyrt.

Denna afton var det pogueskonsert,något som jag skulle hämta biljetter till.Efter tre besvikelser och fyra bedrövelser hade jag inte fått ut mina biljetter. Tänkte gå och supa ner mig, men köpte istället ännu ett par böcker och åt lite. På lite bättre humör styrdes kosan västerut mot puben Bull & castle där vi hade varit ett par dagar tidigare.Där satt som jag trodde Chris&Merideth(amerikanerna)som vi hade träffat dagen innan.Dom skulle också på konserten och hade heller inga plåtar. Vi satt där några timmar och pratade om ''all things beer'', medan pintsen, flaskorna och maten slank ner.
Rebel lager från Franciscan well.En solid&välbrygd lager.Öns bästa?
Raging bull6%Scandinavian style winterbeer.En bärnstensfärgad lager.Skulle tippa på att en öldomare skulle klassificera den som en märzen.Helt ok,skulle nog ha serverats lite varmare.Se'n blev det flasköl:
Árainn mhór Ban.Ett bryggeri jag aldrig hört talas om.Ban var deras''gyllene ale''.Kommer inte ihåg så vansinnigt mycket,men den var säkerligen ok.
Macardles från Dundalk/Diageo.Mest hänt för Harp lager.Detta var dock en irländsk ale till typen,dock tunn/blaskig.Tråkig.
Goose island Honker's ale,nja,sådär.Den har en distinkt&väldigt speciell humlesmak.Köp deras fina IPA istället.
Árainn mhór Rua fick avsluta besöket.En helt ok''bärnstensfärgad ale''.Inte så spännande som flaskan vill göra den.
Jag tog så bussen för att träffa de övriga djuren utanför konsertlokalen.
Nu fanns det en skåpbil(typ)där man kunde hämta ut sina biljetter.Vi hade dock tid att gå över vägen till en pub för en fulöl.Inne på RDShall serverades bara Bud&Miller.Ölnördarna avstog...
Legendariske sångaren Shane McGowan var nästan omänskligt vrakig.Inga tänder så klart.Man hörde inte ens vilket språk han pratade mellan låtarna,än mindre vad han försökte sjunga.Skinhead O'Connor var gästartist också.Exotiskt.
Efter konserten gick vi in mot centrum.Där kom vi inte in på Porterhouse Central ty de skulle just stänga.Så det fick bli till att gå&sova.
Relaterade länkar:
www.thebeergeek.com/blog/?p=52
www.thebeergeek.com/TV/11/01.html

Inga kommentarer: