tisdag 4 november 2008

Landet lagom

Efter gårdagens storsläpp på bolaget där en ena importerade ölen hade coolare emballagre än den andra, kom jag att tänka på att detta ej är fallet hos svenska bryggerier. Kan inte påminna mig om att någon ens släppt någon flaska större än en halvliter (Blågul 1,5 liters PET-flaska undantagen). Inga individuellt paketerade flaskor. Inga korkar. Inga numrerade flaskor. Inga porslinskorkar (längre). Det mest exotiska jag kan komma på är Falcon Gammelbrygd med sin sotade flaska och medföljande böjbar och årgångsmärkt öppnare.
I både Danmark, Finland och Norge görs sådant. Varför ej här? Är det en miljöfråga? Antagligen mest en kostnadsfråga, men varför har man råd utomlands? Självklart är innehållet det viktigaste, men
MER ÖLPORR ÅT FOLKET!

Som någon kanske har märkt så är det dåligt med bilder här på bloggen nu för tiden. Detta kommer hålla i sig till jag får tag på en ny telefon. Så tills vidare får ni nöja er med arkivbilder när det passar sig. Som den här till exempel. (Ölen på bilden har inget med texten att göra)

Det kom ett mail...

From: Thomas Nilsson

Subject: Svenska Ölfrämjandets Ölkryzz 2008

Date: Tue 10/28/08 01:17 PM

Hejsan!

Gratulerar till 2:a pris i Svenska Ölfrämjandets Ölkryzz 2008 på
Stockholm Beer & Whisky Festival!

Om du åter kommer med storlek och en adress dit vi kan skicka tröjan du
har vunnit så kommer den med posten!

Grattis!!!

Mvh

/Thomas
Ordförande Svenska Ölfrämjandet

1 kommentar:

dempa sa...

Slottskällans Strong Ale har jag för mig är numrerad. Men i övrigt håller jag med dig, för lite ölporr med magnumflaskor och speciallådor från di svenske..