lördag 23 maj 2009

I tysk exil på Kungsholmen

Gårdagen till ära hade ett flyktingläger inrättats på Löwenbräu. Min sambo fyller år i dag och i går var det något slags kalas i vårt hem. Till detta spektakel kom ett barn. Undertecknad uppskattar ej dylika, utan fick fly fältet. Så på en barstol på Kungsholmen satt jag alltså och inväntade ett faran-över-SMS.
Sortinentet var långt över förväntan. Regensburger Premium från Bischofshof smakade inte illa, men var bara så tråkigt tysk som man kan vänta sig.
Leikeim Steinbier original låter ju mer spännande, men icke. Tror detta var det första kommersiella steinbier jag har druckit. Hade väntat mig mer karamellsmak, men den var endast blygsamt närvarande. Lite sötaktig. Ingen hit direkt.
Krombacher Weizen.En för söt hefeweizen som antagligen hade smakat bättre på uteserveringen(om de har någon)om någon månad.Under konsumtionen av denna öl kom mitt efterlängtade textmeddelande&min tid som flykting var över...för denna gång.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Haha låter som en ganska trevlig exil :-)

Christer sa...

Vad synd om dig som måste sitta på en barstol en stund.