tisdag 29 september 2009

Födelsedag

En så’n dag! Flaggorna vajade i vinden osv.
Jag hade min lediga dag i går så stegen (a.k.a. pendeltåget) styrdes mot City och bolaget på Regeringsgatan där ett par flaskor Southern tier Un*earthly inhandlades (inmundigas i skrivande stund).
Gamla Monks har verkligen ryckt upp sig i och med deras ’’Amerikanska gästspel’’. Jag har efter gårdagens besök kommit fram till ’’b’’ i deras amerikanska öllista, så det finns ’’en del’’ kvar att jobba på där. Brygderna som intogs var: Out of bounds stout och Redpoint ale. Båda från Avery och helt ok.

När jag kommer hem ringer det. Det är mina föräldrar som säger att de kommer och lämnar ett kylskåp inom några minuter. Jag har under en allt för lång tid dragits med problem inom öllagringen då den gamla lagringskylen har blivit för liten. Vilket i sin tur lett till att man köpt mer ’’IPor’’ och annat ej lagringsbart, vilket ju ej är helt fel heller. Men nu är den nya i alla fall installerad och nu finns det plats för nya spännande belgare, barley wines, mm. Dessutom kommer väl min nya dator snart med sina multipla processorer.
Får se vad man kan komma upp i för mysig elräkning…

Min (ena) bror dök även upp för att se på matchen och hade med sig ett par stora ölflaskor till mig, Fischer Tradition och Chimay Röd’ 07. Matchen gick dessutom precis som den skulle.
Inte nog med detta, när jag trött och utarbetad (nåja) nyss kom hem har min sambo även inhandlat jästa maltdrycker till mig. Nämligen: Southern tier Hoppe, ’’Augusti månens’’ premium, Timmermans Oude gueze och Fru Frederiksen. Man tackar!

Inga kommentarer: