onsdag 16 september 2009

Öl i New York del IV-Stout

Planet hem skulle gå så pass sent att det skulle hinnas med några öl även denna dag. Strategiskt beläget vid pendeltågsstationen Penn station ligger den stora puben Stout NYC. Som namnet antyder har man specialicerat sig på svart öl. Maten var god och till den: Hitachino nest Lacto sweet stout; Äntligen fick jag smaka något från detta omtalade bryggeri, men det blev en ganska stor besvikelse. Mer som en ’’stout’’ eller dry stout, ganska otypisk och inte alls märkvärdig.
Arcadia Starboard stout; en diskret söt ton, choklad, kakao och ’’mörk maltighet''. Chokladmalt? Klart bättre än Lacto.
Tröegs Hopback; Skön humleprofil i aromen, lite tunn kanske, men jag gillar verkligen hur den är humlad.
Jag begav mig ned till stationen för att dra mig mot New jersey. Det var ett tag kvar till tåget skulle gå, så en kaka skulle man väl ha tid att smälla i sig. I’’kiosken’’finns det även kall öl, Molson Ice närmare bestämt som hälldes upp i en kaffemugg. Ni kan säkert gissa hur det’’smakade’’.
Flyget var en timme försenat (som flyg alltid är) i övrigt gick hemresan som planerat. Inga öl hade till min stora glädje fått sätta livet till under transporten.

Inga kommentarer: