måndag 24 juni 2013

Öl i Colorado del XII-Probably the coolest brewery in the world


Det var fotboll denna morgon (lokal tid, kväll hemma), och ett ställe som hade öppet tillräckligt tidigt med wifi och vettig öl var Denver Bicycle cafe dit jag tog en buss för att kunna se spektaklet. Man ville ju som sagt ha en (läs nio) öl till matchen och det fanns till facila priser. Hedin kom och gjorde mig sällskap efter ett par timmar. Först torra välhumlade Upslope Pale ale. Hoppy boy från Twisted pine; vet inte vad det är för fel, kanske någon sorts humle jag inte gillar. Mycket besk, men verkligen illa ändå. Bridal veil rye pale ale från Telluride, Steam engine lager från Steamworks, från samma bryggeri Third eye pale ale, Pali pilsner från det för mig nya Pug ryans, Morningwood wheat, även det från Pug ryans, ett annat bryggeri jag aldrig hört talas om var Eddyline. Ett par av deras öl slank ned innan vi drog tillbaka till hotellet, Boater beer (törs man gissa att de skulle få byta namn på den i Sverige?) och Mountain fairy raspberry wheat. Bara fat och burkar på detta ställe, och allt från Colorado, men inget av det jag drack var bra...

...men det skulle bli värre. Efter lite vila stack vi ut på stan igen och in The über sausage. Om så än bara för en öl. Genesee beer, något slags makroblask.

Resten av kvällen satt vi på bryggeripuben Trve tills de stängde. Nazareth; en alkoholstinn humlekäftsmäll var vad som behövdes som startmotor denna kväll, helt ok. Hellion; lättdrucken mellis, american table beer som den kallades. I övrigt intogs Wanderlust, Death ripper och Prehistoric dog. Under de timmar vi satt på detta hak speldes det bara black- och doom-metal. Här kände man sig som hemma, grymt ställe där man utan problem kunde stå ut med att ölen kanske inte höll absolut världsklass.

Inga kommentarer: