söndag 9 november 2014

Öl i Amerika's förenta stater del IX-Uppsamlingsheat

Stekande hett denna dag då vi började med att gå bort till Farmburger igen där vi hade varit tidigare, men denna gång stannade vi där och åt faktiskt hamburgare. Riktigt slafsigt, men gott. Till den Genesee Cream ale.

Att det var varmt gjorde inte så mycket om det inte vore för att mina enda ''rena'' kläder  var en svart hoodie och svarta jeans. Det måste vara så här det känns att åka till Medelhavet på sommaren.
Nästa stopp var i alla fall återigen Wicked weed. Vi gick ned och satte oss på Surkällarens uteservering. Som tur var i skuggan, men ändå för varmt för min utstyrsel. Jag för min del drack: Bellini, English infidel och Bretticent.

På väg till nästa ölställe tog jag en stor, men väldigt god milkshake (jag har i och för sig aldrig
varit med om att milkshake inte varit gott) för att svalka mig lite.
The bier garden hade vi ju varit på ett par gånger tidigare, men det var nog mitt favorithak i Asheville. Vi delade på ett fat friterade sparrisar. Mycket gott, men man får akta sig då det är väldigt varmt. Tyvärr var det amerikansk fotboll på tv och en massa högljudda ''fans'' från hela landet som följde olika matcher på olika skärmar runt om i lokalen.
En drös öl fick man i sig i alla fall: Cottonwood Pumpkin från för mig helt okända Carolina beer co (som tydligen konkat. Jag tycker dock detta öl inte var helt fel.), King Dons pumpkin ale, Bells Best brown ale, Leaf blower från Green man, Horny goat Oktoberfest. Väldigt blandad standard på dessa öl.

På hemvägen blev vi sittandes på Lexington avenue som ju även det besökts tidigare.
''Mat'' beställdes in här. Man kan tycka att en ostbricka är något om inte går att misslyckas med... det kan man tydligen. Oätbart.
Desto fler öl fick det plats. För min del: Hop burst, IPA och Eleanor’s rye.
Så var den bryggeripuben rensad och man kunde gå 'hem'' och lägga sig.

Inga kommentarer: