fredag 29 januari 2016

Nackamässan

Ingen rast och ingen ro. Efter jag kommit hem från Toronto och fått sova några timmar var det dags för ännu en upplaga av SBWF. Det blev dock bara en dag för mig detta år. Medan jag gick runt och minglade med alla mer eller mindre trevliga/roliga människor slank följande öl ned: First light golden ale från sydafrikanska Devil’s peak, från samma bryggeri Silvertree saison, Fourpure Session IPA, Källartrollet från Gotlands, Lilla ölfabriken (Malmö) Session-lakrits, Ginko’s pilsner från Åre bryggcompagni, Gaucho - golden ale från Öde i Bandhagen, Nausta Vete india pale ale, Svinninge bullet från Nils oscar, St eriks X1 hoppy lager, Midas golden pilsner från halländska Imperiebryggeriet, Southern pale ale från ekeröbryggeriet Nordic kiwi brewers, Danderyds Pale ale, Södra Blueberry, Joars skvattram från Hantverksbryggeriet, Ponto S.I.P.A. från Pizza port, Orange haze från Amundsen, Wermlands IPA och Boohai red ale från Crazy mountain.

I vanlig ordning avslutades kvällen på Akkurat på hemvägen där en Ruby doux från Skebo avslutade. Det smakade bra har jag för mig.

Inga kommentarer: