onsdag 27 januari 2016

Öl i Ontario del XIII-Ännu en dag på Danforth

Denna öldag liksom den förra lämnade jag inte gatan. Satt i ''hotellbaren'' inmundigandes Broken hipster från Indie alehouse, Fireside ESB från Collingwood, Sour kraut lager från Neustadt springs, Pale ale från Black oak och Hops and robbers IPA från Double trouble. Väldigt blandad kvalite på de ölen.

Jane ringde och meddelande att hon hade slutat jobba för dagen och jag gick ut i regnet/blåsten. Vi sågs på Allen's där den godaste fläsk-kotletten undertecknad någonsin ätit intogs. Till den utmärkta maten den nordamerikanska/kanadensiska varianten Guinness Extra stout som ligger på 5%, Sleeman Clear 2.0, Sleeman Cream ale. Käket var klart bättre än ölen även om Guinnessen passade väldigt bra till.
Damen skulle upp och jobba dagen därpå så vi gick åt varsitt håll.

...och åt mitt håll låg ju bryggeripuben Louis cifer som hade besökts kvällen innan. Ett gäng öl blev det även här: Big rig Raspberry ginger, Red fox ale från de för mig okända MacKinnon brothers, American brown ale och Belgian wit som var deras egna.

En sista öl i baren på boendet fick avsluta denna dag på Danforth avenue. Le sang d'encre från Le trou du diable. Jag har för mig att det smakade bra.

Inga kommentarer: