tisdag 22 mars 2016

Öl i''The windy city''del VIII-DUI

Detta var antagligen den varmaste dagen på dena resa. +15grader. En vecka tidigare var det 33 grader kallare... Galet. Det blåste dock ganska reält.
Jag tog mig med tunnelbana till Paddy longs beer and bacon pub i stadsdelen Lake view. En lång bar med god mat och avslappnad atmosfär.
Ett gäng öl gjorde maten sällskap. Dessa: husölet Palmyra från Illuminated brew works, Stammtisch från Urban chestnut, The lizard king från Pipeworks och Magnetron från Metropolitan.

Nästa stopp var Norse bar i stadsdelen Edgewater. Baren var helt öde bara jag och en kompis som mötte upp var där. Ölen som intogs var Freedive från Temperance. En helt ok svartIPA.

Vi drog oss vidare till bryggeripuben Begyle. Ganska mycket folk i det spartanska taproomet. Jag nöjde mig med en Flannel pajamas och Dicey riley. Bra grejor.

Hungriga hade vi blivit och stannade till på Fountainhead. Ett lite finare ställe med god mat och öl. För min del Citra sunshine slacker session IPA från Evil twin. Det satt fint.

Ett sista stopp på Empirical brewery för ytterligare ett par öl. Jag tog Rye pale ale och Milk stout. Det var inga jättehöjdare. Vi köpte med oss en growler Infinity IPA som avsmakades senare under kvällen. Den var ok. Bra dag.

Inga kommentarer: