torsdag 21 februari 2019

Öl i Arizona del II-Brewery-hopping

Vi var väl inte helt inne i tidszonen (åtta timmars skillnad) och Tom bjöd på Tombstone IPA på rummet. En fin rivstart på dagen.

Frukost (nåja) ingick på motellet i Phoenix. Efter att avnjutit den tog vi Lyft till bryggeripuben Arizona wilderness där ett bord i solen intogs. En väldigt behaglig uteserveringspremiär. Ölen som intogs var: Tranquility tree, Hellsgate helle's, Avena, Manzanita forest och Salt river saison.

Ännu en Lyft kom och hämtade oss till nästa bryggeripub vid namn Beer research institute beläget i ett stort (utomhus-) köpcentra där lunch intogs tillsammans med de svarta brygderna Pastry pays the bills och Big salty tears. Stället kändes väldigt nytt och ''fräscht''.

Nästa stopp var ytterligare en liten bryggeripub i Mesa centrum, Oro. Riktigt skönt att sitta i eftermiddags-solen och ta ett par kalla. Elevate nepal och West end för min del.

På samma gata och även på gångavstånd var nästa bryggeri beläget, Desert eagle. Inte särskillt stort heller. Kändes mer insuttet än de andra bryggeripubarna som besöktes under dagen. Jag tog Main st blonde ale och Black cherry blonde. Inte speciellt bra öl i mitt tycke.

Ytterligare en Lyft tog oss till den stora bryggeripuben Pedalhouse. Betydligt mer livat här då det ligger ett stort universitet i närheten och studenter brukar ju vara törstiga. Det var dock inget som störde. Jag tröck i mig en pizza och till den gästölen Huss Koffee kölsch och Fat tire Belgian white från New belgium. Tyckte nog bättre om ölen än pizzan.

På gångavstånd därifrån den utmärkta mörka baren Taste of tops där vi blev sittandes resten av kvällen. Tydligen hade bryggeriet Suntan evenemang där, med det fanns sittplatser åt oss  ändå. Vägg i vägg ligger en ytterst välsorterad spritbutik med ett minst sagt digert öl och mjöd-utbud. Det blev dock ingen shopping för oss denna dag.
Desto mer öl intogs på plats. För min del: How it gose från det för mig okända Flying basset beläget ett par mil från där vi satt. 10 barrel Cucumber crush, Epicenter amber ale , Persistence pale Ale från Santan, La parcela 6% från Jolly pumpkin och Blueberry sournova från Almanac. Det mesta smakade bra. Bra avslutning på en lång, men kul dag.
Lyft tillbaka ''hem'' till Phoenix.

Inga kommentarer: