tisdag 19 februari 2019

Öl i fyra olika tidszoner

Ganska tidigt slog jag mig ned i en bar på Arlanda där en Mariestads Export Ofiltrerad från Spendrups intogs. Den smakade inget vidare.

Bättre skulle det bli ombord där en burk Northern trails 6 % från Mikkeller avnjöts.

God Heinekenprodukt
Åtskilliga timmar senare landade planet på LAX, en flygplats jag inte satt min fot på på elva år.
Det var ganska gott om tid innan nästa flyg skulle avgå så det var bara att passa på att försöka prova så många lokala (nåja) brygder som möjligt. De som hanns med var: Angel city IPA, Santa monica brew works Wit, 12th of never ale från Lagunitas, Ashland hill Blonde ale, 310 Blonde ale från, Get up offa that brown från Golden road och från samma bryggeri Point the way IPA.
Över lag bra öl.

På nästa flyg bjöds det på Hop peak IPA från Breckenridge och gratis är ju gott.

Till slut landade jag i Phoenix där en Uber tog mig till mitt motel i Mesa.
Efter att ha dumpat av bagaget styrdes stegen norrut till ett köpcentrum där öl hägrade.
Stället jag letade efter var felutmärkt på google maps så istället blev det en öl på Famous dave's bar-b-que. Arizona light lager från Huss. Det visade sig vara sista beställningen.
Bartendern kunde dock visa vart stället som var målet med min vandring var beläget.

Ett riktigt schysst hak skulle det visa sig med ~60 fat och hundratals flaskor. Man kunde även köpa med sig öl till ett förmånligt pris, något jag nappade på.
Två bärs hanns med innan de stängde, Monsoon mild från det för mig okända State 48 brewery beläget sju mil nordväst från Mesa, så ganska lokalt. Grand canyon Prickly wheat avslutade denna långa dag.
Det började faktiskt regna lite under promenaden hem. Konstig ''öken''.

Inga kommentarer: