onsdag 25 september 2019

Öl i Bryssels centrum

Jag mötte upp Christian, Elmik, Owe och Peter på vägen till Arlanda härom veckan. Väl framme där hanns en ny öl från Nya carnegiebryggeriet med, Luma Pils.

Ett par timmar senare landade vi på Zaventem och en buss tog oss till hotellet.
Vi tog varsin öl i hotellbaren innan en stortaxi kom och hämtade oss. För min del Jupiler pure blonde. Lite oväntat en folköl. Väldigt blaskig.

När ''bullen'' kom till centrum blev det först lite sightseeing då ingen förutom jag i sällskapet hade satt sin fot i Belgien förut. Till slut hittades en stor uteservering där gänget blev sittandes någon timme. Undertecknad intog: Filou från Van honsebrouck, Mont des cats och Bastogne Pale ale från Minne. Fina brygder.

Nästa stopp var Moeder lambic där vi blev kvar tills de stängde. Det var alldeles för få bartendrar där så man fick vänta läänge på att få beställa. Fyra öl hann man med iallafall, för min del: Lolita från det för mig okända katalanska bryggeriet Ales agullons, Temple du ciel 5.2% från lokala L'ermitage, Heavy porter från No science och Magic lambic från Cantillon.
Gamla hederliga Delirium hade öppet till fyra så det blev ett stopp där med. På nedervåningen var nätet så klent att det inte gick att få någon kontakt så jag tog kort på ölen som intogs. Dock var det ficktjuvar som härjade ute på gatan så min telefon och McBrus plånbok försvann. Så det blir inga bilder från den här resan.
Taxi ''hem'' och nedbäddning. Mörker.

Inga kommentarer: