söndag 24 november 2019

Ofestlig festival

Jag hade en ledig torsdag och åkte till stan i det mulna vädret. Åt god lunch på ett indiskt hak. Kingfisher Premium lager från United breweries group tog jag till. Bara ännu ett i den långa raden av ljusskadade ljusa lager.

Nästa stopp var Brewdog bar på söder hade festival med brygder som personalen på deras pubar runt om i världen gjort på/i samarbete med lokala bryggerier. Det var dock inte så man fick någon speciell festlig känsla då det bara var jag, bartendern och en till besökare där. Vi hade dock trevligt ändå. Festivalölen jag fick i mig var: Zestiny's child från Cloak and dagger, Feel my flower från Värmdö, Denim chicken från det för mig okända skotska bryggeriet Gallus, Tonkaccino från Vibrant forest och Number 55 från Five points. Kul intiativ och ölen var ok med.

Därefter blev det ett par timmars turfande följt av en mycket god middag och en Island supremacy specialbrygd #23 från Nynäs' på OT.

Inga kommentarer: